Brev från Hilda och lillasyster Zahra!

Hej

Här kommer äntligen en rapport. Har inte haft tid att sitta vid min
dator på länge.
image361
Allt går bra med Hilda och Zahra. Zahra måste göra som Hilda gör,
typiskt småsyskon. De leker bra ihop, även om Hilda kan vara väldigt
tuff vid Zahra ibland, lite väl tuff kan det tyckas. Fast stunden efter
hänger Zahra i Hildas öron. Det är lite svårt att gå med dem i promenad
för Hilda låter inte alltid Zahra få gå fint och Zahra har inte velat gå
i koppel förut, men nu när hon börjar gå bättre i koppel så får hon vara
ifred för Hilda.

Zahra växer så det knakar, men som hon äter (och skiter) så borde det ju
ge resultat. Vet inte om hon äter så mycket för att hinna ifatt Hilda.
;-) Hon ser lite mer rultig ut än vad jag kommer ihåg att Hilda såg ut.
Gissar att de har lite olika kroppar och att det är det som jag ser.
image362
Favorit leken för Hilda och Zahra är att bära och dra i samma sak. Hilda
kan gå flera rundor framför Zahra för att få med henne. Ibland får Hilda
napp med en gång och Zahra hänger i pinnen, eller leksaken som Hilda har
i munnen. Sedan går/springer de runt och drar i leksaken. De är roliga
att titta på. Katterna tittar också på dem med förundrade ögon. Oftast
låter Hilda och Zahra katterna att vara, men ibland vill de leka med
katterna, oftast är det när den andra Hilda eller Zahra inte vill leka.
image363
Per-Mo'bile Zed for Zahra och Per-Mo'bile Waltzing Maltida Fox

Igår fixade jag med hjälp av min pappa till en lite större rastgård till
Hilda och Zahra, tyvärr ännu inte helt rymningssäkert, så där får de
bara vara när jag är i närheten. Är jag inte i närheten så får de vara i
katternas rastgård.

Vi säger TACK till flickornas matte Görel för mail och trevliga bilder!
Samt hoppas att valet att skaffa en lillasyster till Hilda känns helt rätt!
Även om det kan vara tufft med bäbis och tonåring som busar runt i huset!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0