Mail från Hilda på 1års dagen!

Hej

Här kommer en rapport från Hilda och Zahra får också hänga med.

Hilda har blivit en stor tös nu, hon har precis löpt för första gången.
Imorgon är det tre veckor sedan hon började så vi hoppas att hon är
färdig inom kort. Hilda har varit en riktig "tjurmops" (om nu mopsar är
tjuriga), Zahra har inte haft det lätt. Hon har råkat ut för Hildas
ilska och irritation flera gånger om dagen. Samtidigt har Zahra blivit
av med sina valpförmåner, men hon kan inte låta bli att bjäbba tillbaka
så fort Hilda vänder ryggen till. För det mesta är de bästa vänner som
innan, men som sagt Hilda hormoner har ställt till det en del.

Hilda och Zahra har tränat en del racing och det går hur bra som helst.
VI går sakta fram men Hilda har sprungit igenom startburen vid tre
tillfällen. Zahra har startat precis framför startburen och det går
riktigt bra. Båda två är trasfixerade så att det räcker. Jag klarar av
att starta dem, men det gäller att det är någon som fångar in Hilda
annars kommer hon tillbaka till mig. Hilda är mycket snabbare än Zahra
det märker jag när de springer runt på fotbollsplanen här hemma. Hilda
brukar ge Zahra ett försprång bara för att ha nöjet att springa ifatt
och förbi henne efter ett tag. Hon kan ligga efter och jaga Zahra bara
för att lägga i en växel till och blåsa förbi så att öronen fladdrar.
Man riktigt ser när Hilda lägger i sin överväxel, det är som när en Jas
39 Gripen slår på efterbrännkammaren. Det ser ut som om Zahra står
stilla och ändå springer hon så fort hon kan.

Den 20 juli hade vi en liten träff med två andra familjer som har
whippet, den ena familjen är de som har Sotholmens Malena. Vi åkte ut
till ett fält och släppte ut hundarna för bus. Fyra glada whippet rusade
runt på fältet. Sotholmens Malena, kallad Thelma är äldst med sina 1½ år
sedan Hilda, följd av Zahra och yngst var en hanhundsvalp, som jag inte
kommer ihåg vad han heter eller kallas. Roligt hade de som ni kan se av
de medskickade bilderna. Det var både lek och vila.

Hilda och Zahra hjälper mig ibland när jag jobbar hemifrån. Jag gör det
en gång i veckan och det fungerar bra, fast ibland är de lite väl
hjälpsamma, Hilda sover mest i knäet när jag jobbar, men Zahra tar gärna
min stol och ska hjälpa till, som ni ser av bilderna.

Nu till helgen den 10 augusti ska vi på utställning till Ronneby. Både
Hilda och Zahra är anmälda. Det är den utställning jag anmält mig till,
eftersom jag känner mig lite osäker på hundutställningar ännu så gör vi
en liten mjukstart. Om det blir fler utställningar i höst får vi se.
Hilda blir ju åksjuk när vi åker bil så vi tar det lite försiktigt. Det
går bättre och bättre, så turerna till Påryds whippet Race bana kan ha
gjort att hon trivts bättre i bilen. Innan hyperventilerade hon och har
också kräkts ett flertal gånger, men det har som sagt blivit bättre.

Skickar med en del bilder. Först Hilda Hjälper mig att jobba, nåja hon
är inte till så mycket hjälp som ni ser. Zahra hjälper till lite mer och
ser ut att säga: "Blir det bra om jag ändrar utspänningen till 8 volt
och amperen till 45?" (Tror inte det för då bränner hon säkert kretsen.
;-) Efter att ha hjälpt mig är de rätt trötta, här tog Zahra för sig
lite extra.
Sedan kommer lite lekbilder på Hilda, Zahra, Thelma och hanvalpen som
jag inte kommer ihåg vad de kallar. Roligt har de och snabbast av dem
alla var Hilda hon njöt av att bli jagad av de andra!

Till sist vill Hilda bara skicka en födelsedags hälsning till sin bror
Beppe och hoppas att han har det bra. Övriga syskon har vi inga
mailadresser till men hon önskar så klart att alla syskonen mår jättebra
och att de får något som de gillar. Får hon välja skulle det vara ett
stort grisöra eller en grisknorr.

Kanske ses vi på utställningen i Ronneby?

Många Hälsningar
Görel
Hilda och Zahra


Hilda hjälper matte med jobbet!

Zahra kan också hjälpa till!

Hilda och Zahra med kompisar

Kompisen Thelma=Sotholmens Malena
(hennes mamma heter Per-Mo'bile Darkred Velvet, Vilda, som är mormor till både Hilda och Zahra)


Vi bugar och tackar för mail och bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0