Elsa från Gotland har skickat mail!




Hej Elsa här... Nu skall jag berätta lite om vad vi gör här där vi bor


Här bor vi mitt ute på åkern en liten bit ifrån stan. Det är åkrar åt alla håll och vi (läs Elsa) vaktar omgivningarna noga.



Vi är många som bor här tre hundar två katter och 8 kaniner och så två männikskor som ger oss mat ,Ofelia fattas på bilden men hon kanske är ute och kollar på kaninerna.



Kaninerna ja, de är otroligt spännade, men husse har gjort en ordentlig hage så vi kommer inte åt dem trots att vi vill.

Vi gillar att sova lääänge på morgonen

Ute ligger vi helst mitt på gården så vi ser bra och här kan vi ligga många många timmar

Vi brukar följa med på promenad ut på åkern, jag spanar efter kaniner, en gång jagade jag en ändå in i skogen. Det var INTE populärt hos matte.....Men roligt var det.

"Storesyrran" skulle dock aldrig lämna gården, hemma är bäst och gärna hack i häl på matte, henne vet man minsann vart man har.

Jag har en "lillesyrra" oxå hon är kul men kan vara lite jobbig ibland, men jag är mycket duktig på att uppfostra henne.Vi leker massor hon verkar aldrig tröttna.

Det bästa jag vet är att springa, och det gör vi verkligen mycket här på landet. Jag är ALLTID snabbast. Vi ses i sommar ha det bra tills dess! / elsa (matte hälsar oxå)

Stort tack till matte Elin för att hon hjälpt Elsa med tangentbordet!
Vi hoppas att få träffa Gotlandstejerna i sommar!
Man hittar mer om tjejerna och deras liv på mattes blogg;
http://dellelgarin.blogg.se/

Kommentarer
Postat av: Matte

Världens finaste hundar kärlek

2008-05-30 @ 14:15:12
URL: http://dellelgarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0