Sista dagen med gänget!

Idag hade vi förmodligen sista chansen att på ett tag släppa ihop U3-kullen... Signes matte och husse är på väg hem från semestern och Uffes matte kommer imorgon för att hämta hem honom...



Gänget hade superkul i rasthagen... Det blev extra kul när Johan tog fram trasan på spöt...

Trasan är MIN säger både Signe och Uffe

image54

Dessutom passade vi på att försöka ta "prydliga" bilder;



Bella står fint själv



Filip står fint men gillar inte kopplet!



Signe sitter fint



Uffe visar vackra sidan... :-)


Inofficiell utställning i Tingsryd 25/8

image50

"SAGA" - Per-Móbile She's My Girl
BIS 2!!!

(u. PM Jump for Joy och e. PM Favourite in Black)

Grattis till hennes familj Stefan, Maisan, Ida och Felix!!!

Dessutom fick Lisa låna Sagas lillebror "Oden",
en varghund på 13 månader.
De placerade sig på andra platsen i Barn med hund



Vi hade en mycket trevlig dag och vi hade många fina priser till två och fyrbenta individer med oss hem.. 
Alla var trötta, nöjda och belåtna!!!



V/W3-kullen 3 veckor

Hej och hå!
Vad tiden går! Denna veckan har de fem små trollen fått såväl ögon som ben! Till vilken nytta är de själva inte helt övertygade om... Varje jämn vecka är det traditionsenlig vägning, kloklippning (vare sig det behövs eller ej) och fotografering... I samband med fotograferingen gör vi tvåbenta vårt bästa att få de små trollen att stå någorlunda på ett bord, jag garanterar att det för oss ovana stackare inte är en enkel uppgift.


Grabbarna på bordet;



Cowboy och Guy

Och tjejerna;

Beauty, Velvet och Matilda
drabbades också av Lisas ansträngning att få dem att visa sig på bordet



Dessutom har De också börjat utforska världen utanför den trygga bo-buren... Även om det sker på vingliga ben och med ögon som inte riktigt fokuserar... Mamma Lotta har börjat lämna valparna kortare stunder, då hon gärna sitter i någon favoritmänniskas knä.




Velvet och Cowboy på upptäcktsfärd!!!

GRATTIS UNO!

Per-Móbile Topflighter Uno, "Uno" var på utställning i lördags, 11 månader och 1 dag gammal! Återigen gick det bra! Han vann juniorklassen och blev kvar i "slutsorteringen" i Bästa Hane-klassen. Vi gratulerar hans ägare Bengt och Sylwia samt hans handler Anna-Karin till ett bra jobb! eftersom vi inte var på plats har vi ingen aktuell bild men bilder tagna i Mariefred på Whippet klubbens utställning där han blev 3:e placerad i juniorklassen med UK och en jättefin kritik....




Uno tycker om att GÅ fint med Anna-Karin




och att STÅ fint :-)


image37

Dessutom kan Uno koppla av vid ringside - åtminstone när matte är med!

ÖPPNA ÖGON!

Jag har varit bortrest några dagar så egentligen skulle ju fotograferingen varit igår då valparna blev 2 veckor! Men är man inte hemma så är man inte... Det blev i alla fall gjort idag.... de små trollen var inte särskilt samarbetsvilliga, om man säger så... Därav kvalitén på fotona.... ojämn kan man säga... Hur eller hur så har alla 5 börjat öppna sina ögon samt börjat att röra sig runt på eller med hjälp av darriga ben... Det ser inte så våldsamt ut i valplådan MEN sätt upp en valp på ett bord och försök få fast den på ett foto!!! Då är de snabba som vinden-eller är jag kanske långsam?!

De små har fått fotohälsning från sin pappa som bor med matte Mia i skånska Mölle -det är tydligt att "Cowboy" är VÄLDIGT lik sin pappa Jazper fast inte i samma färg! Pappahunden är tydligen en ganska trött hund.... -i alla fall somliga dagar!? De har en egen blogg som man kan hitta här;   http://mijazz.blogspot.com/

image33




Per-Móbile White And Black Cowboy



Per-Móbile What About A Black Guy



Per-Móbile Why Not A Red Beauty



Per-Móbile Waltzing Matilda Fox



Per-Móbile Velvet In Black




Veterinär och flyttdag!

Idag har vi haft valprace i rastgården med 5 av de 7 valparna... Det blev full fart men vi får ju passa på så länge som de är kvar... Nu är alla sålda och har egna hem som väntar på dem... "Signe" (Unspotted Tigress) har ju egentligen flyttat men bor fn hos oss när husse och matte är på semester..

På bilderna ovan; Signe vilar i skuggan, Monique och Signe på språng samt Monique och Filip botaniserar!

Nu ikväll flyttade lilla Monique till sin nya familj i Kristianstad. Där får hon bo med husse och matte samt en whippetkompis... Vi är så glada för att hon får ett bra hem med hemmamänniskor OCH kompis!!!
Men innan hon kunde åka med sin nya familj var vi ju tvungna att träffa tant veterinären. För friskintyg och stick i nacken.. När vi ändå var i farten fick de andra kvarvarande valparna också sitt nackstick! Nedan Uffe på bild.
.

Alla fyra huliganerna tog sticket med jämnmod och utan piiip! Veterinären var jätteimponerad!

Medan husse och matte skrev papper gömde Monique sig i soffan.. men sen kom hon fram!


Utställning i Ronneby

Igår lördag var det Whippet-dag på SKK's Ronneby utställning...
Familjen Permo hade inga egna hundar anmälda men det fanns några Per-Móbile hundar på plats i alla fall...
Jag (Vicki) och Lisa åkte med Saga, hennes stora lillebror Oden, (varghund) och deras matte som moraliskt stöd och materialförvaltare.... Det blev en lång dag eftersom varghundarna började dagen strax efter kl 9 på morgonen... det gick ganska fort... sen blev det att vänta..
.

Whippetdomaren var långsam... för att ta till en underdrift... Saga bedömdes omkring kl 14... Det blev allstå en lång dag... Detta var Sagas första utställning och matte var jättenöjd med henne och kritiken, Saga fick en 1 i kvalité samt placerades som nr 5 i öppen klass...  Sagas mamma heter "Lotta" vilket innebär att Saga är halvsyster med de nya valparna...
image14

Bästa PM-hund blev  "Max" som fick 1 med ck pch placerad 2a i unghundsklass men oplacerad i Bästa hane... Grattis!!! Han slog sin kullbror  "Texas" som "bara" fick en slät 1 och en 5 placering i unghundsklass... Klart godkänt för dessa herrar!
;
MAX på språng i ringen


Texas framför domaren

TACK TILL ALLA FÖR EN TREVLIG DAG !!! // VICKI OCH LISA

"Uffe" längtar efter sin familj!!!

Hej jag heter "UFFE" på min stamtavla står det Per-Móbile Uffe the Urchin.... Jag är en randig lagom tjock kille i mina bästa år, typ 9½ vecka... Jag längtar hem till min nya matte "Stina" men hon jobbar väldigt mycket just nu och då tycker hon att jag har det bättre på "kollo" i Småland...

Hon vill inte att jag ska vara ensam så mycket när jag nu är så liten... och hon säger att hon inte kan ta ledigt just nu-MEN i slutet augusti och i september jobbar hon nästan inte alls och DÅ ska jag få flytta hem till henne och mina nya farbröder; Ero, Häbbe och Isak!!! Jag tror att de är JÄTTESNÄLLA för de har skickat paket med fin leksak och jättegod filt till mig! Jag lovar, filten smakade jättegott!


Tills de kommer och hämtar mig roar jag mig med Zingo, Zazoo, Thea och Emma på Jeppahem... Ibland åker vi och hälsar på hos de andra snälla människorna (Lisas och Simons mormor o morfar) Där finns det kossor som jag och mina kompisar jagar bort från huset, för säkerhet skull är vi på olika sidor om staketet... När jag är hos mormor o morfar träffar jag den gamla, stora, lurviga tollartanten RONJA , hon har den bästaste och roligaste svansen i hela min värld, jag ÄLSKAR att bita i den och hon blir bara LITE arg så jag kan bita ganska länge innan tanten blir så arg att jag måste göra något annat en stund...

Jag busar, gosar och sover om vartannat hela dagarna men sen så sover jag gott i Lisas säng hela natten...
image8

Full fart mot kameran!!!      Kramar till alla från UFFE

RSS 2.0