Rapport från Hilda o Zahra

Hej

Här kommer en liten rapport från Hilda och Zahra.

Zahra har löpt sedan jag skrev senast, hon slutade för
två veckor sedan ungefär. Det har rört runt lite i vår
planering och i race träningen för hennes del.

Hilda tog i går sin WhippetRace licens under tävlingarna
i Karlstad. Det gjorde hon genom att ta sig till F-finalen
och vinna den! Det var första gången som Hilda vunnit något
lopp, träningarna inräknade. Åtminstone av egen kraft, för
en gång kom hon först tack vara att den andra hunden sprang
i fatt trasan och stannade. Hilda fortsatte i mål. Som helhet
kan man säga att Hilda blir mer och mer het på det här med
att springa och jaga trasan. Mamma som var med i Karlstad,
sa att det riktigt lyste om Hilda när hon kom tillbaka efter
finalen, hon såg på Hilda att hon hade vunnit finalen. Jag
såg också att Hilda var riktigt lycklig, det syntes på hela
henne!! Det syntes nog på mig också, för jag blir så glad när
jag ser hur hundarna springer och att de är lyckliga och glada!!
Jag är också glad över att resan dit gick så bra och att Hilda
inte blev åksjuk på vägen dit. Vid några tillfällen mådde hon
nog lite illa, men den mesta tiden låg hon lugnt och vilade
eller sov.

Zahra var inte riktigt sig själv under Karlstads tävlingen och
fick tyvärr en varning under sitt första lopp och blev trängd
under det andra. Jag såg inte riktig vad som hände i något av
loppen, eftersom jag var lite skymd vid sandgropen. Hon vann i
alla fall sin final, men så hamnade hon också i den final med
de på pappret långsammaste tikarna. Hon vann den finalen med
flera meter. Jag var glad över att hon fick ett lopp med sig
hem där hon var sig själv. Hade hon varit sig själv så skulle
hon nog sprungit i C eller D finalen. För Zahra är snabbare
än Hilda, cirka två tiondelar skulle jag tro.

Det var många Per-Mobile hundar i Karlstad så jag kände igen
en del ägare och hundar från era P-M dagar förra året.
Bland annat matte till Chili, men Chili var inte med vad
jag såg, tyvärr, det hade varit roligt att se Hilda och Chili
tillsammans. De är ju så lika till utseendet.

Att vara på en Whippet Race tävling är ungefär som att vara på
en kattutställning, mycket väntande, pratande och roligt att se
de andra hundarna. Den stora skillnaden är väl att här är det på
hundarnas villkor, eller att man gör något som de tycker är roligt!
En utställning är ju inte alltid som katten, eller hunden heller
för den delen, tycker är så skoj. Även om jag har haft katter
som älskat att vara på utställningar och få visa upp sig.
Tyvärr är de bort nu...

Tre älskade katter har gått över regnbågsbron nu i vinter. Älsklingen
Connla, hans bror Myran, (mina två älskade rödtabbymaskade pojkar)
och slutligen Lilly. Jag saknar dem mycket och jag tror att åtminstone
Hilda saknar Connla, för de kunde "pussas" och sitta jämte varandra.
Myran och Lilly var inte intresserade av hundarna. Lina börjar ta över
Connlas plats gentemot hundarna och jag tror att Zahra är särskilt
förtjust i Lina.

Skickade för en tid sedan uppställningsbilder på Hilda och Zahra,
men jag är inte säker på att de kom iväg. Datorn fungerade inte
riktigt den kvällen så de kan ha fastnat någonstans i cyberspace. ;-)
Här kommer i alla fall bilderna igen. Zahra är riktigt fin på bilden
och det är en jättebra bild, medan bilden på Hilda inte är lika bra.
Sedan kommer en bild från i våras när Hilda tränar, Tyvärr har jag
inga "spring bilder" på Zahra, jag har alltid startat henne, medan
jag alltid fångar Hilda och får hjälp med starten. Skickar med två
bilder på två trötta töser efter att de sprungit sina försöks lopp.
Och en bild på dem tillsammans där ni ser hur trötta de har varit i
dag. Även om Zahra faktiskt gått i "skola" idag, näst sista gången
på lydnadskursen, hon var riktigt trött om det berodde på vad vi gjorde
igår eller om värmen gjort det ska jag låta vara osagt, en kombination
kanske.

Jag hoppas att det skiner igenom hur mycket jag tycker om mina älskade
whippar! De är helt underbara och jag tycker mycket om att se när de
springer, när de leker och även när de sover. Jag hoppas att de tycker
lika mycket om mig som jag om dem.

Många Hälsningar
Görel
Hilda, Zahra och katterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0